موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

در حالی ابراز نگرانی مسئولان وزارت صمت در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی خبر ساز شده که مشخص نیست چرا این پیگیری در حوزه تلفن همراه دیده نمی‌شود.

غفلت از خدمات از پس فروش موبایل و نگرانی در مورد خودرو وارداتی

به گزارش قدس آنلاین به تازگی رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به نادیده گرفتن خدمات پس از فروش  در بحث واردات خودرو گفت: متاسفانه بعضی وقت ها به دلیل عجله ای که سیاست گذار برای واردات خودرو دارد از این قاعده غفلت می کند.

ماجرای خدمات پس از فروش تلفن همراه در یکی دو سال اخیر حواشی جدی به همراه داشته تا جایی که سازمان تعزیرات حکومتی با انتقاد جدی نسبت به وضعیت موجود خواستار بازگشت سیستم نمایندگی رسمی خدمات پس ازفروش در حوزه تلفن همراه شده است.
 بر همین اساس مشخص نیست چرا حساسیتی که در مورد خدمات  پس از فروش خودرو از سوی مسئولان وزارت صمت وجود دارد در حوزه تلفن همراه دیده نمیشود.
در ماههای اخیر علاوه بر چالش  عرضه بدون مجوز  استفاده از برند نوکیا، واردات انبوه و بیش از 1.5 میلیارد دلاری آیفون های رفرش از مبادی رسمی و همچنین گوشیهای سامسونگ هندی سریM و F  ابهاماتی را در خصوص وضعیت نظارت بر حوزه عرضه و خدمات پس از فروش این دست کالاها ایجاد کرده است.

ابهام در خدمات پس از فروش  رسمی و عرضه سنگین آیفون‌های رفرش و ریپک

لازم به ذکر است، یکی از نکات مهمی که در خصوص آیفون‌های وارد شده طی دو سال اخیر وجود دارد این است که بخش قابل توجهی از این دسته از تلفن‌های همراه که به عنوان کالای نو وارد کشور شد، در حقیقت رفرش و ریپک بودند. براساس گزارش کارشناسی سازمان توسعه تجارت، علت اصلی این اتفاق، عدم تخصص واردکنندگان در نظر گرفته شده است اما با توجه به اینکه خرید تلفن‌های همراه رفرش با قیمت پایین، اظهار آن به قیمت کالای اصلی(بیش‌اظهاری) و سپس فروش آن به مصرف‌کننده نهایی با قیمت کالای نو،  منافع گسترده‌ای برای سودجویان به دنبال داشته باشد.

به نظر میرسد گام جدی در حوزه اصلاحات  مرتبط با واردات تلفن همراه، تعیین تکلیف واردات بدون خدمات رسمی پس از فروش است. این موضوع منجر به اعتراض سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.